aart-groothuis.reismee.nl

Reghin-Borsec(95)-Roman(159)

Nu in Roman. Toen ik vanuit de Karpaten Pietra Neamt binnen fietste had ik het ook wel gehad met die bergen. Vanuit Borsec eerst een tijdje langs een rivier gefietst, zo'n 30 km. en aan de goede kant van de waterscheiding van de Karpaten, dus vals plat naar beneden.
Na 30 km. kom je bij een stuwmeer en fiets je dus niet meer langs de natuurlijke loop van de rivier maar verder omhoog door de bergen. Wat je klimt daal je ook weer maar de weg is dan dusdanig slecht dat je bij het dalen constant in de remmen moet.
Na het stuwmeer van zo'n 50 km. weer lekker langs de rivier naar beneden gefietst naar Piatra Neemt. Hele weg prachtig landschap natuurlijk maar toch veel armoe. Is toch deprimerend.
Vanuit de Karpaten fiets je Piatra Neamt binnen en aan de andere kant er uit na enkele kilometers fiets je zo Moldaviƫ in. Niet het land maar wel het landschap en na een week armoe is die hier toch een heel stuk minder.
Ik moet nu volgens Maps nog 236 km
. dus dat zou in 2 dagen moeten kunnen, via Iasi.